Friday, March 07, 2008

Sabias Que I

* Ik heb ondertussen het boek 'The Kite Runner' gelezen zonder ook maar een idee te hebben van het feit dat dat een wereldwijde bestseller is, die ondertussen verfilmd en genomineerd is voor een oscar. Het boek is schitterend en ik kijk al uit naar de film! Aanrader!
* Mijn gekochte rugzakje in Bariloche ondertussen al in Valparaiso is achtergebleven, helemaal versleten, gescheurd, riemen afgekast etc. Blijkbaar heeft Footprint gelijk dat outdoor materiaal hier niet goedkoop en toch van slechte kwaliteit is.
* Iedereen nu zegt dat ik goed Spaans praat, maar ik dat zelf een pak minder vind, ondanks ik inderdaad wel al veel geleerd heb. Ik praat 'travellersSpaans' en kan vlot op de bekende vragen antwoorden, maar eens het gesprek overgaat in serieuzere conversaties voel ik dat er me nog een pak woordenschat en constructies ontbreken... Maar ik leer elke dag!
* Ik inderdaad moet bekennen dat bijkomen in Zuid-Amerika normaal is en ook ik er niet kon aan ontsnappen. Een weegschaal ben ik (gelukkig) nog niet tegengekomen, maar een neerwaartse blik op mijn buikje zegt voldoende ;)
Zogoed als elke vrouwelijke alleenreizigster loopt hier trouwens met hetzelfde buikje rond, wat tot grappige conversaties leidt.
* Ik van cultuur totnogtoe 4 films heb kunnen meepikken: Gone baby gone en Rendition in BsA en Michael Clayton en Coeurs (Resnais) in Santiago. Dat mis ik wel... theater, film, concerten, muziek... Maak maar al een lijstje met wat ik moet inhalen!
* Ik nog helemaal niets verloren ben, noch iets gestolen (buiten mijn fleece maar dat was in NY en telt dus niet). Laat ons hopen dat het neerschrijven van dit feit daar geen verandering in brengt.
* Mijn eerste schrift met dit verhaal volgeschreven is, samen met lijstjes van onkosten, adressen, emails, etc... Heb al een nieuw boekje op zak.
* Ik al veel heb moeten naaien: gaten in mijn sokken, t-shirts, broek, mijn schoudertas die nu opnieuw in gebruik is... Het dagelijks dragen van de weinige kleren die ik heb begint zijn sporen achter te laten.
* Ik iedereen een zalige valentijn wens. Wonder boven wonder dacht ik daar op de dag zelf aan (want datums zijn een zeldzaamheid in mijn hoofd) Bij deze ook een gelukkige verjaardag aan allen die ik vergeten ben en die ik nog zal vergeten in de toekomst :)
* ...

2 comments:

Anonymous said...

belleken,

ook ik zit met hetzelfde probleem !

ook ik kamp met zwellend buikje !!

we doen er samen iets aan als je terugbent : ok ?

papa

Saar said...

niets van aantrekken, na drie weken trotten met je mama en papa zullen die "extra's" er zo weer af zijn ;-)

Een dikke knuffel uit Zwitserland, waar de sneeuw maar af en toe echt super ligt, waar de knietjes het redelijk goed volhouden, waar het einde van het weekje verlof al een beetje in zicht is...

Liefs Belleke!
Saar